De herfst is begonnen en oktober staat alweer voor de deur. Nog één maand en dan gaat Miramar alweer dicht. Maar niet getreurd! Deze laatste maand van ons museumseizoen staat vol met leuke (kinder)activiteiten.

Tijdens dit evenement hebben kinderen (t/m 12 jaar) uit Groningen en Drenthe gratis toegang tot verschillende musea en activiteiten. Miramar doet hier natuurlijk ook weer aan mee. Elke zondag in oktober (1, 8, 15, 22, 29) hebben kinderen gratis toegang tot ons museum en mogen ze gratis komen knutselen met schelpen en klei. Neem jij een leuk zelfgemaakt schelpenmonstertje of windlichtje mee naar huis?

Heb je van school ook een speciaal activiteitenboekje gekregen? Vraag dan aan de balie een sticker voor je spaarkaart. Heb je geen boekje, dan kun je er eentje bij ons meenemen.

Herfstvakantie

Tijdens de herfstvakantie staan er naast de Oktober Kindermaand nog veel meer activiteiten op de planning. Zo doen wij, na het grote succes van vorig jaar, ook dit jaar weer mee aan het Drents Verhalenweekend, zijn er twee dagen om je strandvondsten te laten zien aan een expert, en kan er weer geknutseld worden met plastic afval.

Verder kun je tijdens de gehele herfstvakantie, behalve op de zondagen, een speciaal knutselwerkje* maken: een mozaïek van schelpen. Tijdens herfstvakantie Noord (24 t/m 27 oktober) zijn we doordeweeks geopend vanaf 11:00.

*Voor €2,50 extra

Zie onderstaande agenda voor alle activiteiten.

Agenda

• Op 18 en 25 oktober kun je ’s middags langskomen met je eigen strandvondsten om die aan een expert te laten zien. Verder kun je die dag leren om schelpen na te tekenen.
  • Op 21 oktober organiseren wij voor het tweede jaar op rij de “Nacht in het Museum”. Ontdek voor één keer het museum in het donker.
  • Op 24 oktober kun je luisteren naar een verhalenverteller. Zij vertelt die middag in Miramar een waargebeurd verhaal over de Witte Walvis.
    14:00 uur: 4+
    14:15 uur: 6+

15:30 uur: 4+
    15:45 uur: 6+
  • Op 26 oktober kan er, net als tijdens de meivakantie, weer geknutseld worden met plastic afval. Maak een leuke fantasievis en leer meer over de problemen van plastic afval voor de oceanen.

Aanmelden Activiteiten herfstvakantie

Wil je een van deze activiteiten bezoeken? Laat ons weten dat je langskomt. Zo kunnen wij er rekening mee houden, mocht het erg druk worden.

Stuur een mailtje naar lezingen@miramar-zeemuseum.nl of vul het formulier in.

Aanmelden voor de activiteiten tijdens de herfstvakantie kan door onderstaand formulier in te vullen.

Word Museuminspecteur!

Word jij onze nieuwe museuminspecteur? Oktober is de laatste maand dat jij musea kunt beoordelen of zij Kidsproof zijn.

Vind jij dat Miramar het label Kidsproof verdient? Laat dan een beoordeling achter op de website van de museumvereniging.

Tijdens de meivakantie gelden aangepaste openingstijden.

Maandag:
Dinsdag: