In de meivakantie, 29 april t/m 7 mei, organiseert Miramar een aantal leuke kinderactiviteiten. Tevens zijn we die week op dinsdag t/m vrijdag geopend vanaf 11:00 in plaats van 13:00.

Op zondag 30 april en woensdag 3 mei organiseert Tanja Velthove, een van de oprichters van Seacleaners, een leuke activiteit in Miramar over de plasticsoep. Tanja zal vertellen over het plastic probleem van onze planeet, dat helaas nog steeds aanwezig is, maar ook dat je er leuke dingen mee kunt doen. Laat je fantasie de vrije loop en maak bijzondere dieren van plastic afval.

Op beide dagen kun je instappen om 13:30 en 15:00. Kosten zijn €2,50 per kind*.

Verder kun je tijdens de meivakantie natuurlijk ook onze nieuwe tentoonstelling ‘Oog in oog met de walvis’ bekijken. Ga met een speurtocht door het museum en laat je verrassen door de wonderbaarlijke wereld van walvissen. Bezoek onze nieuwe beleefruimte en ervaar zelf hoe zwaar een walviswervel is of steek je hand in een van de nieuwe voelkasten en raad wat je voelt.

Nieuw in Miramar: ga op de foto in onze gigantische Megalodonbek. Deze bek vormt een speciaal fotomoment aan het einde van je bezoek aan Miramar. Durf jij in deze haaienbek te staan?

De Megalodon was een reusachtige oerhaai. Hij kon zo groot worden als een bus en zoals je kunt zien met gemak mensen opeten. Maar deze haai at liever wat anders, namelijk oerwalvissen. Wil je meer weten over de Megalodon en de oerwalvissen? Breng dan zeker een bezoek een Miramar Zeemuseum tijdens de meivakantie.

*Deze kosten zijn bovenop de toegangsprijs van €4,50 of bij een bezoek met een museumkaart.