Contact

Zoals elk jaar staat de maand oktober in het teken van kinderactiviteiten. Ook dit jaar doet Miramar Zeemuseum weer mee aan de Oktober Kindermaand. Daarnaast organiseren we in de herfstvakantie (20 oktober t/m 3 november) allerlei educatieve en creatieve activiteiten in ons Zeelab.

Voor kinderen zijn er tijdens de Oktober Kindermaand in Drenthe en Groningen allerlei leuke activiteiten bij verschillende culturele organisaties. Miramar Zeemuseum doet hier natuurlijk ook weer aan mee. Elke zondag in oktober (6, 13, 20 en 27 oktober) hebben kinderen gratis toegang* tot het museum en kunnen ze meedoen aan een gratis activiteit. Betreed ons schelpenatelier en maak je eigen schelpenwindlichtje!

Vergeet niet om je activiteitenboekje van de Oktober Kindermaand mee te nemen. Bij deelname aan onze activiteit verdien je namelijk een sticker voor je spaarkaart. Heb je geen boekje? Vraag dan aan onze balie of wij er nog een op voorraad hebben.

*(Groot-)ouders/verzorgers betalen wel entree.

Via onderstaand formulier kun je je aanmelden voor deze activiteit. Laat ons gelijk weten op welke dag je langskomt.

Herfstvakantie

De herfstvakantie loopt dit jaar van 20 oktober t/m 3 november. Tijdens de vakantie gaat Miramar doordeweeks om 11:00u open, zodat je extra vroeg (of lang) door ons museum kunt struinen. Verder organiseren we allerlei leuke kinderactiviteiten in ons Zeelab. Zo kun je de hele herfstvakantie een mooie schelpenmozaïek maken. Kies jij voor een zeepaard, krab of walvis? Kosten: €3,00**.

Kom in de herfstvakantie naar de Miramar Labmiddag!

Op donderdag 24 en woensdag 30 oktober houdt onze schelpenexpert Hans Post een open laboratoriumdag. Met een vergrootglas ga je op zoek naar de allerkleinste schelpjes en vul je je eigen reageerbuisje met de allermooiste!
Ook kun je deze middag je eigen strandvondsten meebrengen om erachter te komen wat het precies is en waar het vandaan komt. Dus heb je mooie dingen verzameld tijdens jouw vakantie? Neem ze vooral mee naar Miramar!

Tijd: tussen 13:00 en 17:00 uur kun je op elk gewenst moment aansluiten in ons Zeelab. De activiteit duurt ongeveer een uur. Kosten: € 3,00 per kind**

**Voor deze activiteiten geldt dat museumentree verplicht is bij deelname.

Drents Verhalenweekend - Nacht in het Museum

Na het grote succes van voorgaande jaren doen we dit jaar weer mee aan het Drents verhalenweekend. Op zaterdag 26 oktober mag je voor één keer ons museum in het donker bezoeken. Ga met een zaklamp (1 per groepje) op avontuur met een fotospeurtocht, en ontdek de bijzondere dieren en voorwerpen eens op een andere manier.

Het evenement begint om 19:00u en duurt tot 20:30u.
Kosten: €5,00 p.p.

Via onderstaand formulier kun je je aanmelden voor de Nacht in het Museum.
We werken deze avond met drie instaptijden: 19:00, 19:30 en 20:00.

Miramar is geopend van 1 april tot 1 november.*

*Buiten reguliere openingstijden op afspraak geopend.