Foto @Adrian Jakob via Unsplash

Het is Zomervakantie! En dat betekent dat Miramar doordeweeks eerder opengaat. Vanaf dinsdag 11 juli t/m vrijdag 1 september zijn wij om 11:00 geopend. Op de zondagen gaan we om 13:00 open. Tijdens de zomervakantie staan er ook een aantal leuke en leerzame activiteiten op de planning.

Heb je onze nieuwe wisselexpositie over de walvis al gezien? Leer van alles over de fascinerende wereld van walvissen; van oerwalvissen tot aan de periode die bijna een einde maakte aan deze reuzen van de oceaan, de (Nederlandse) walvisvaart. En vergeet het hoogtepunt van de nieuwe tentoonstelling niet: een echt skelet van een dwergvinvis.
Ook voor kinderen is er van alles te beleven in Miramar. Volg een leuke speurtocht door ons museum, test hoe sterk je bent door een echte walviswervel op te tillen en raad wat je voelt in onze nieuwe voelkasten. Natuurlijk kan er ook elke dag dat we geopend zijn geknutseld worden met schelpen.

Verder organiseren we tijdens de zomervakantie diverse activiteiten, zoals de dag van de koraalriffen op zondag 23 juli en Zomerse Zeewierdagen op 20 en 27 augustus.

Zomerse Zeewierdagen

Op zondag 20 en 27 augustus organiseert Miramar Zeemuseum een speciale activiteit: de Zomerse Zeewierdagen. Kom op een van deze zondagen naar ons museum om kennis te maken met zeewier.

We vertellen je van alles over zeewier; wat is het eigenlijk en waar kun je zeewier zoal vinden? Waar wordt zeewier bijvoorbeeld voor gebruikt en kun je het ook eten?

Verder zijn er leuke activiteiten voor kinderen en de mogelijkheid om zeewierproducten te proeven. Ben je benieuwd? Kom dan vooral langs!

Deze middagen bestaan uit twee instapmomenten, om 14:00 en 15:30. Kosten €2,50 per persoon, bovenop de normale entreeprijs.

De Zomerse Zeewierdagen worden mede georganiseerd door Seacleaners-int Foundation en gesponsord door SeaFirst, Monkeys by the Sea, The Dutch Weed Burger, Bij Els Natuurwinkel, Wereld van Zeewier, de Zeewierwijzer en Stichting ANEMOON.

Houd onze website en sociale media in de gaten voor updates.