Schelpen tekenen en beschilderen

Op zoek naar een leuk uitje tijdens de Kerstvakantie? Miramar Zeemuseum is vanaf dinsdag 27 december weer open! Check de agenda om te zien op welke dagen (blauw) Miramar geopend is. Op die dagen zijn we open van 13:00 tot 17:00 uur.

Op elke geopende dag kan er geknutseld worden voor €2,50 extra. Kom een schelpenmonstertje maken of creëer, geheel in wintersfeer, een schelpenwindlichtje. Op de dagen met een schelp organiseren we een speciale activiteit

Tekenworkshop met Hans Post

Op 4 januari kun je schelpen leren natekenen tijdens een speciale tekenworkshop. Deze workshop wordt gegeven voor schrijver en illustrator Hans Post. Hans weet heel veel over schelpen en andere natuurschatten en hij zal eventuele vragen met plezier beantwoorden.

Heb je zelf een mooie schelp, of andere natuurschat, die je graag na zou willen tekenen? Neem die dan vooral mee. Ook als je niet van tekenen houdt, kun je gerust naar deze activiteit komen en al je vragen aan Hans stellen.

Deze activiteit is leuk voor alle leeftijden!

Schelpen beschilderen

Op 8 januari kun je in plaats van met schelpen knutselen een schelp beschilderen. Maak de mooiste creaties met verschillende kleuren verf en schildertechnieken. Laat je fantasie de vrije loop en beschilder de schelp bijvoorbeeld als een pauwenstaart of als de staart van een zeemeermin. Alles is mogelijk.

Door de schildertechniek met satéprikkers raden wij deze activiteit af voor jongere kinderen.

Aanmelden voor één of beide activiteiten kan door een mailtje te sturen naar: lezingen@miramar-zeemuseum.nl