Skelet van een dwergvinvis. In bruikleen van Naturalis.

Nog iets minder dan een maand en dan is het zover: op 31 maart is de officiële opening van de nieuwe wisseltentoonstelling over de walvis in Miramar Zeemuseum.

De afgelopen maanden zijn er al een aantal “sneak peaks” getoond op onze sociale media over het onderwerp van onze nieuwe wisselexpositie: de Walvis. Een echt walvisskelet vormt het middelpunt van de tentoonstelling, maar ook de orkaschedel is een echte blikvanger. Laat je verwonderen door de fascinerende wereld van walvissen en volg het verhaal van hoe het ooit begon met de oerwalvis tot de periode die bijna een einde maakte aan de giganten van de oceaan, de walvisvaart.
Onze vrijwilligers hebben hard gewerkt aan de nieuwe wisseltentoonstelling en alle puntjes worden deze maand op de i gezet zodat we op 31 maart feestelijk kunnen openen. De tentoonstelling zal geopend worden door de wethouder en alle genodigden kunnen alvast de vernieuwde inhoud van Miramar bekijken. Op zondag 2 april openen we voor iedereen.
Vanaf 13:00 kun je zelf een kijkje komen nemen.

Een bultrug komt met zijn snuit uit het ijskoude water van Antarctica. De snuit is bedekt met pokken. © Lex van Groningen

Tevens is er op zondag 2 april de eerste lezing over de walvis. Lex van Groningen, fotograaf en Antarctica-gids, vertelt die avond over de walvisvaart op de Zuidpool. De lezing start om 19:30, met een inloop vanaf 19:15. Kosten: €7,50.

Wil je deze lezing bijwonen? Geef je op door te mailen naar lezingen@miramar-zeemuseum.nl of geef je op via deze pagina.